December 12, 2011

ALLAH BERSAMA YANG BENAR 1 #bertaubatlah wahai rakan!


Assalamualaikum :) -kisah benar hidup saya-

kisah sahabat bernama nawwar qistina , moga mendapat hidayah Allah :')
*tulis nya saya cerita ini atas dasar nasihat rakan2 kerana tak mahu kejadian berulang dan tak mahu ramai lagi yg menjadi mangsa. harap semua mengambil iktibar dr kisah sy .

*sy tidak dedahkan nama penuh nya / meletak gambar dia atas perikemanusian sy walaupun demi Allah dia telah menggunakan gmbr sy dan wanita2 yg lain kejalan yg salah.


Bermula cerita dengan hamba Allah ni , sahabat sy masa darjah enam kami kawan baik . seingat sy sy layan dia baik dan kami takde pulak bergaduh atau apa . lepas habis darjah enam kami berpisah . awal form four sy buat acc facebook . huaaa form four baru nk buat tau :p pastu mcm biase ramai lah kwn kwn yg kita jumpa , skola rendah menengah kan , termasuk lah si nawwar ni . sy gembira dpt cntct dia tanya khabar , sbb dia kwn sy .hm dlm facebook si nawwar ni takde la rapat sgt ngn sy , dia bila im je msty puji "kau skrg cntik gyle weh.. suke tgk kau" "eh kau tanak upload gmbr latest kau ke? rindu nye:D" sy take semua benda ni positive... kalau anda semua ? dr kwn anda yg ckp kn ? harus lah kita suka . n sy pun upload la kt fb tag kat dia .. sy taktahu sbnrnya dia ade byk acc fb lain . sbb kami mmg tak jumpa dh lama . skola pun tak sama .

sampai satu hari masa habis spm (form five) nawwar makin kerap cntct sy , dia jd baik sgt . dia ckp rindu kat sy semua , ajak jumpa . satu hari ni pagi2 dia call sy tga tidur lg time tu ajak keluar , dia nk dtg rumah sy " najwa jom jumpe , aku nk g rumah kau la . rindu" ehh kalau korg pelik tak ? sy pun amik lagy sebagai positive.. terus setuju . yela lgpun dh lama tak jumpa dia kan . pastu kebetulan kwn kami juagk mase drjh enam dulu , fyfa . rumah dekat sgt ngn sy , sy ajak lah si nawwar jumpa skali dia , alang2 kan . dia dh mula gelisah "eh tapi aku nk jumpa kau je , hmm takpela2 ok lah " pastu kami pun berkumpul dirumah fyfa . kami pun punyela syok cerita psl life msing2 sbb dh lama tak jumpa kn . tp dia duk resah gelisah , kami pn pelik . pastu dia ajak nye kami pergi taman permainan yg etrdekat katanya nk tgkp2 gmbr .

ok kami pun stuju , pergi lah taman.. tetibe dia ckp nak jumpa kwn dia , kwn dia nk dtg , otw . okay kitorg pun stuju.. dua jam kami tunggu . dia duk resah gelisah . bila tanye "weh bf kau ke yg nak dtg ni ? " "ermm ktorg kwn lame dh ,dia dh lame nk jumpe aku , kali ni bru dpt jumap (muka gelisah) " ok fine.. sy ngn fyfa dh pelik gyla dh . tetibe dtg kereta putih , dua org lelaki dtg kearah kami . tetibe2 , nawwar tarik2 tgn sy begging, "najwa kau ckp kau nawwar kau ckp kau nawwar , pls kau ckp kau nawwar" ehhhhh pffftttt! kalau korg rase ape ? mmg rase cm na tampar , fikir kwn je . " apehal pulak ? knp dgn kau ni? knp aku mesti mengaku jd kau ???" "sbb aku ckp aku kau "(muka cuak) pastu lelaki tu dtg betul2 pndg bubu , ckp " you, nak jumpe jap ." (muka dh mcm gangster mana tah ?? dhla aku tak kenal that guys ! ya Allah.. "ehh 1 sape nawwar skrg ni , dia yg nawwar qistina ok!! " jari tunjuk kat dia , time tu bubu dh mula rase marah gila . that guy, " sape qistina nih??" (muka that guy pn nak marah) nawwar boleh lg acting dia taktau pape ckp, " eh kau kan nawwar qistina , apehal aku lak" tolak2 my hand ??? eyyy seriosuly , mengucap pnjg bubu time tuu . ><

lelaki td blah dgn muka tak puas hati naik kreta dia , then bubu mmg brainwash habis lah dia tanye la knp semua , then time tu terbongkar yg dia guna gmabar bubu , couple ngn that guyy . bila tanye dh lama ke ?? dia ckp dh lama , aku syg dia . perghh boleh kau fikir syg kau kat that guy lg ?? kau buat apa ni kat aku . knp tak guna gmbr kau sndiri ? knp kau buat semua ni.. ya Allah.. mmg brainwash . haritu agak nightmare buat bubu . i feels very speechless and disappointed.hm kawan makan kawan . time tu bubu ckp aku still boleh sbr dgn kau , walaupun aku kecewa dgn kau , kau kena sumpah yg kau akan deleete semua gmbr aku dn jgn buat fake aku lagi mcm ni ! dia pun nangis2 semua ckp "demi ALLAH , demi ALQURAN aku akan buang semua tu aku tana dh buat keje ni weh , lg pun aku tanak dh guna fb leppas ni" smbil nangis2 . dia pujuk bubu dia ckp " sumpah aku menyesal weh.. maafkan aku .. kite kwn kan ?" siapa yg takde rase belas kasihan ? tell me . sy lembut hati time tu sy terima . sbb dy dh main nama Allah dn dh bersumpah . dia ckp dia tak cantik , tak siapa nak dia . sy nasihat dia utk percaya pada jodoh Allah . percaya pd diri . org yg syg dia dgn menggunakan muka sy tak bermakna apa apa ! hm .


haritu sy rase sgt tertekan . tp sy masih boleh bersabar . macam2 dlm fikiran . risau . rase teraniaya / ya Allah tuhan saja yg tahu . cuba kalau keluar tetibe ade org dtg marah2 ?? atau peluk ? ya Allahh.. mintak jauh !hm.

masa berlalu... kami dh tak cntct utk beberapa bulan .

lepastu, satu hri tiba2 dia text , "eh najwa , baik kau hati2 aku ade nmpk gambar kau yg pakai baju biru tudung hitam kat blog lucah" ok jap . ape korg rase tetibe dia ckp mcm tu ?? tetibe je ?? "eh kau ni biar betul . bagi link ?" "kau tanya kwn aku , ain dia follower kau . dia yg nmpk" ok pulak dh.. bubu cuba relaks time tu dn mula fikir.. ape lg kau ni nawwar.. then dia text lg "aku rasa baik kau private blog kau semua weh , tapaya nk popular sgt . bahaya . org amik gmbr kau semua , zaman sekarang ni mcm2 weh . sian kau " oh may.. boleh pulak dia ckp mcm tu ? mslh nye im not famous ! and knp pulak org nk buat cmtu takde sbb semua gmbr sy tutup aurat .. "ehh tapi aku dh disable right click and mmg takleh copy gmbr aku" "ala weh aku sendiri pun tau cmne nk copy gmbr dlm blog kau, just bla.. blaa..senang je weh ." eh pnjg lebar dia explain ?? korg rase pape yg plik tak ? >< "ok skrg ni kau suruh kwn kau tu bg link aku nk tgk" bila try cntct si kwn ni tak angkat2 lah pulak . pastu tak bg pun link tu . yg kelakar lg korg tau tak yg caller ringtone yg kita buat suara sendiri tu ? nombor kwn dia tu guna caller ringtone suara dia ?! what thee.. ya Allah .. nawwar ape kau ni . *sy telah bertindak bijak bersama kaklong sy guna dslr rakam kami call nombor 'kwn' dia tua ada suara dia , dan juga video kami rakam suara nawwar ygs ebenar . ternyata sama . sy ade bukti . pastu bubu pun ckp kat dia eh pls lah nawwar kau mmg tak puas hati ngn hidup aku kan , knp tak habis2 nak gngu hidup aku ni ha nawwar ? "takla weh.. betull ade gmbr aku tu.." tgk .. tak nak ngaku tp demi Allah smpai skrg dia tak dpt bukti kan gmbr tu ada di link yg berkenaan ! ya Allah.. mengucap2 .


setelah itu sy mula sibuk dgn kehidupan kolej...


BERSAMBUNG DISINI : ALLAH BERSAMA YANG BENAR 2 #bertaubatlah wahai rakan!

kisah benar ini belum berakhir , jd anda semua harus membaca link di atas .

12 comments:

  1. boleh buat novel ni..hakhak..ragam orang ni macam-macam..sabau je la

    ReplyDelete
  2. al hakim : huhu tahu takpe , si faker tersebut bijak mengarah drama mengangu hidup saya :P

    ReplyDelete
  3. ya Allah , sampai mcm tu sekali kwn cik bubu buat , bersabarlah dear . Allah with you .

    ReplyDelete
  4. cik hijau : yup syg , pray for me ye sayang :) ALLAH maha BESAR :)

    ReplyDelete
  5. skrg ni susah sgt nak jumpa kawan yang sejati T__T

    sabar yee :'(

    ReplyDelete
  6. fathiyyahismail : yup sayang , kita kena byk berjaga jaga :) akak memang banayk sabar sekarang ni ! thnks dear ! pray for me *hug*

    ReplyDelete
  7. mcm xpercaya ada lagi org cmni...apa2 pun kita kena pilih kawan yg baik...kata org nak cari kawan yg ada di sisi kita susah dan senang susah...

    ReplyDelete
  8. budak biasa : syg , tau takpe. aha dia tak sedar lg tu!

    ReplyDelete
  9. shera ismail : betul tu dear.. ^^ berhati hatilah k!

    ReplyDelete
  10. ada jugak manusia camni...hadoiiii hahaha

    entri baru di soleheen.com "Samsung Glaxy Series bawah RM1000 mana patut pilih?"

    ReplyDelete
  11. solehan : tulaa hadoiii :p ya Allah.. aha

    ReplyDelete

mari lah bg opinion :)